Frågor och svar om tv och bredband

Hur får jag internet via bredband i min lägenhet?

Föreningen har bredbandsanslutning via både separat bredbandsuttag och via antennuttaget. För närvarande är det Bredbandsbolaget som erbjuder bredband för bredbandsuttaget och ComHem som erbjuder bredband via antennuttaget.
Vänd dig till respektive leverantör om du vill bli kund, har synpunkter eller vill göra en felanmälan. Du tecknar och betalar ditt bredbandsabonnemang själv. Adresser och telefonnummer till leverantörerna finns på informationstavlorna i entréerna.

 

Hur får jag kabel-tv i lägenheten?

Vi har idag ett basutbud av både analoga och digitala tv-kanaler via Com hems kabel-tv. Föreningen betalar abonnemanget för basutbudet, som ingår i månadsavgiften. 

För att kunna ta del av det fria digitala kanalutbudet behöver du en tv-apparat som stöder mottagning enligt DVB-C. För att din tv-apparat ska kunna hitta DVB-C-kanaler måste du ställa in ett så kallat nätverks- id/nätnummer i din tv. Det nätnummer som gäller för oss i Com hems kabelnät är 41001. En tv som bara har mottagning enligt DVB-T fungerar inte med Com hems digitala basutbud. De analoga kanalerna i basutbudet fungerar på alla tv-apparater men ger en sämre bildkvalité på en modern tv.

Du som vill ha fler kanaler kan komplettera med ett personligt abonnemang. Kontakta Com hem för mer information om vad som finns och vad det kostar.
Det går även att teckna ett personligt abonnemang för digital-TV från Bredbandsbolaget, via bredbandsuttaget. Kontakta Bredbandsbolaget för mer information.

 

Hur felanmäler jag problem med tv-sändningarna?

Problem med kabel-tv anmäler du till Com hem.